Lidl i Nałęczowianka razem dla środowiska

25.11.2019 12:00:00 | Warszawa
Lidl i Nałęczowianka razem dla środowiska

Redukcja plastiku stanowi jedno z podstawowych zobowiązań firmy Lidl Polska, która zadeklarowała ograniczenie zużycia tego tworzywa o 20% w opakowaniach marek własnych do 2025 r. Co więcej do tego czasu 100% wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla będzie możliwa do recyklingu. Sieć wspiera także zewnętrzne inicjatywy partnerów, które mają na celu ochronę środowiska. Dlatego już od listopada w stałej ofercie dostępna jest butelka wody Nałęczowianka 1I wykonana w 50% z plastiku (R-PET), pochodzącego z recyclingu.


„Spotkajmy się jeszcze raz!” to hasło, które przyświeca idei recyclingu tworzyw sztucznych. Wspiera ją Nałęczowianka, która wprowadziła na rynek nową butelkę wody o pojemności 1I, wykonaną w 50% z plastiku (R-PET) pochodzącego z recyclingu. Jest to pierwsza taka butelka 1I na rynku. Pozwala to na stworzenie obiegu zamkniętego ponieważ butelka ta w 100% nadaje się do ponownego wykorzystania i może z niej powstać np. kolejna butelka.

„Recycling i tym samym ponowne wykorzystanie naszych produktów to dla nas priorytet. Dokładamy wszelkich starań, aby nasze kolejne produkty spełniały te założenia. Jesteśmy dumni, że udało się stworzyć butelkę o chętnie wybieranej pojemności 1L, której możemy „dać drugie życie”. Wystarczy wrzucić ją do żółtego pojemnika przeznaczonego na odpady z tworzyw sztucznych. Za sprawą współpracy z Lidl Polska, możemy zaproponować naszym konsumentom ten produkt na szeroką skalę” – podkreśla Tatiana Szczepaniak, Head of Marketing, Nestle Polska S.A, Odział Nestle Waters

Butelka wody Nałęczowianka 1L wykonana w 50% z R-PET już jest dostępna we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska w ofercie stałej.

„W Lidlu wiemy, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – gdyż na całym świecie są ich miliardy. Dlatego ograniczamy ilość plastiku w opakowaniach naszych produktów i staramy się wspierać również zewnętrzne inicjatywy, które mają na celu troskę o ekologię. Cieszymy się na współpracę z marką Nałęczowianka. Każdy z nas może mieć realny wpływ na dobro naszej planety, kierując się nim również podczas codziennych wyborów zakupowych” – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska


Sieć Lidl konsekwentnie realizuje przyjęte założenia w walce z plastikiem. Oprócz zobowiązań w odniesieniu do redukcji tego tworzywa, Lidl już ma na koncie wiele osiągnięć w tym zakresie. Do końca 2019 roku sieć zredukuje zużycie plastiku aż o 800 ton[1], poprzez:

-442 tony plastiku mniej dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.

-217 ton plastiku mniej dzięki stopniowej redukcji materiału, z którego produkowane są opakowaniom mięsa i drobiu.

-150 ton plastiku mniej dzięki warzywom i owocom sprzedawanych luzem, bez plastikowej folii - w ramach oferty „Ryneczku Lidla” produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach, takie jak cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie, są dostępne bez nich.


[1] Zredukowana masa plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń – grudzień 2018 roku.

dowiedz się więcej