Kupuję, nie marnuję

Lidl przeciw marnowaniu żywności

24.10.2019 12:00:00 | Warszawa
Kupuję nie marnuję

Zjawisko marnowania żywności stanowi globalny problem. Chociaż wiele w tym zakresie się mówi i robi, to wciąż jest za mało, patrząc na skalę zjawiska. W celu zapobiegania marnowaniu żywności w pełni zdatnej do spożycia Lidl Polska wprowadził projekt „Kupuję, nie marnuję”, który teraz jest rozwijany.

W marcu tego roku firma Lidl Polska przedstawiła pilotażowy projekt „Kupuję, nie marnuję” – mający na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, które klienci z powodzeniem mogą wykorzystać we własnej kuchni, a których jedyną „wadą” jest zbliżający się termin ważności. Oddanie ich do utylizacji byłoby marnotrawstwem, nie tylko samego produktu, ale również surowców wykorzystanych przy jego produkcji. Stąd pomysł na przecenianie tych produktów i zachęcanie klientów do włożenia ich do swoich koszyków. Klienci nie tylko kupują pełnowartościowy produkt, ale również troszczą się o swój domowy budżet oraz przyczyniają się do przeciwdziałania marnowaniu żywności. Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję” Lidl Polska wprowadza usprawnienia, tak aby korzystanie z przecenionych produktów było dla klientów jeszcze wygodniejsze. Akcja jest realizowana we wszystkich sklepach sieci Lidl.

Co znajdziemy w strefie „Kupuję, nie marnuję”?

O 50% przecenione zostanie świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia.

Gdzie szukać przecenionych artykułów?

Produkty objęte przecenami zawsze znajdziemy w miejscu ich standardowej prezentacji, dodatkowo oznaczonych informacją o przecenie i etykietą rabatową -50%.

dowiedz się więcej