Produkt polski - kupuj świadomie

Produkt polski - kupuj świadomie

W ofercie Lidl Polska znajduje się kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe znalezienie artykułów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. W celu ułatwienia konsumentom identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski”.

Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „Produkt polski” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. Więcej o znaku „Produkt polski”.

POLSKIE PRODUKTY NA POLSKICH STOŁACH

picture

 

 

Lidl Polska od samego początku swojej działalności podkreśla istotną rolę polskich dostawców w handlu detalicznym. Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska, dzięki temu każdego dnia na stołach polskich rodzin goszczą produkty pochodzące od polskich producentów. Teraz, jak nigdy wcześniej, ważne jest wsparcie rodzimych przedsiębiorstw – kupujmy świadomie produkty z Polski.

Podstawową misją Lidl Polska jest dostarczanie każdego dnia milionom Polaków produktów wysokiej jakości, w atrakcyjnej, niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Szczególnie teraz, w tym wymagającym czasie, sieć robi wszystko aby zapewnić dostęp do regularnych zakupów w bezpiecznych i komfortowych warunkach. Tym samym Lidl Polska podkreśla, że warto sięgać po polskie produkty, aby właśnie teraz wspierać polską gospodarkę.

EKSPORT POLSKICH PRODUKTÓW

picture

 

Na co dzień sieć konsekwentnie wspiera rozwój polskich producentów i eksport polskich produktów na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo udział firmy w ogólnopolskiej kampanii „Produkt polski”, zorganizowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, koresponduje ze strategią działania sieci. Współpraca z polskimi dostawcami jest dla Lidl Polska priorytetowa i stanowi podstawę wspólnego sukcesu. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy.

Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN, co czyni sieć Lidl Polska największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych (Lista 500. Rzeczpospolitej). Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.

POLSCY DOSTAWCY W EUROPIE

picture

 

Lidl Polska wielokrotnie podkreślał, jak bardzo ceni współpracę z polskimi dostawcami. Potwierdzeniem tego były liczne kampanie, w których sieć pokazywała firmy od lat dostarczające produkty do Lidla. Mogliśmy się dowiedzieć, że np. świeże warzywa i owoce na Ryneczku Lidla pochodzą m.in. od Państwa Renaty i Piotra Wychowałków, którzy prowadzą przedsiębiorstwo Nowalijka w Piotrkowie Trybunalskim, braci Jazdon z gospodarstwa rolnego Onix, a BIO warzywa znakowane naturalnym światłem dostarcza Farma Świętokrzyska z Ćmielowa. W kolejnych odsłonach kampanii poznaliśmy także właścicieli Grupy Polmlek, produkujących nabiał i sery pod markami: Pilos oraz Bluedino, czy Zdzisław Serwatkę, właściciela firmy Serpol Cosmetics, wytwarzającej kosmetyki Cien. Poza granicami kraju możemy kupić też pieczywo z polskich piekarni Nowel. Warto zauważyć, że w znakomitej większości są to firmy rodzinne, przekazywane z pokolenia na pokolenie, budowane od podstaw.

Lidl Polska podkreśla, że zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Sieć jest szczególnie dumna z konkurencyjności polskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na rynki zagraniczne. 

Wybierając żywność z oznaczeniem „Produkt polski”, konsument ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.

Znak oraz zasady stosowania oznaczenia „Produkt polski” zostały opracowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Więcej informacji na temat znaku znajduje się na stronie: https://www.gov.pl/web/rolnictwo/produkt-polski1/.

 

 

Pismo Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące kampanii Produkt polski: