Mniej plastiku

Mniej plastiku

W Lidlu wiemy, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy. Dlatego ograniczamy ilość plastiku w opakowaniach naszych produktów. Tylko w samym 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o ponad 800 ton (zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń – grudzień 2018). Myślimy odpowiedzialnie i długoterminowo – zrobiliśmy pierwszy krok, a jeszcze więcej przed nami. Stawiając sobie kolejne konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety.

picture

 

 

442 tony plastiku mniej...

...dzięki redukcji materiału PET w butelkach wody Saguaro.

 

picture

 

 

217 ton plastiku mniej...

...dzięki stopniowej zmianie materiału, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu z PET PE na mono PP (polipropylen). Opakowania są dzięki temu w 100% recyklingowalne, a jednocześnie lżejsze.

picture
picture

 

 

150 ton plastiku mniej...

...dzięki coraz większej ilości warzyw i owoców, które sprzedajemy luzem, bez plastikowych opakowań i folii.

Nasze zobowiązania

lrb.assortment

0 % wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla będzie możliwa do recyklingu do 2025 r.

lrb.detergent

0 % mniej zużycia plastiku do 2025 r. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla.

Powyższe zobowiązania są ważne w kontekście krajowej i unijnej polityki w zakresie plastiku, ale stanowią również ważny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.

Nowe, konkretne cele, wiążą się z koniecznością zredefiniowania parametrów opakowań przy zachowaniu ich dotychczasowych walorów. Proces redukcji i wymiany opakowań plastikowych wymaga czasu, stąd realizacja założonych celów odbywać się będzie stopniowo do 2025 r. Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowania, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta.

picture

 

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością. Dowiedz się więcej: www.reset-plastic.com.

picture

W Lidlu wierzymy, że pojedyncza decyzja ma wpływ na środowisko! Postanowiliśmy działać i zmniejszyliśmy ilość plastiku w butelkach wody Saguaro, sprzedajemy więcej warzyw i owoców luzem, redukujemy ilość plastiku w opakowaniach mięsa marki Rzeźnik oraz posiadamy papierowe torby na zakupy. Tylko dzięki tym działaniom w 2019 roku zredukujemy ilość plastiku o 800 ton! Mniej plastiku na świecie, to więcej na radość z życia!

picture