Mniej plastiku

REset Plastic

REDUKCJA I RECYKLING - STRATEGIA RESET PLASTIC LIDL POLSKA

Tworzywo sztuczne pełni ważną funkcję w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. Jest wytrzymałe, lekkie i może być używane na wiele sposobów, w szczególności chroni żywność podczas transportu i pozwala  zagwarantować klientom jakość, trwałość i świeżość. Ponieważ jednak coraz więcej tworzyw sztucznych jest produkowanych, a zbyt mało przetwarzanych, plastikowe zanieczyszczenia stanowią coraz większy problem dla ludzi, zwierząt i środowiska.

Jako sprzedawca detaliczny żywności, firma Lidl Polska jest świadoma swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Z tego powodu Lidl zobowiązał się, że (a) będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Działania te są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję "Mniej plastiku - obieg zamknięty".

Nasze zobowiązania

lrb.assortment

0 % wszystkich plastikowych opakowań marek Lidla będzie możliwa do recyklingu do 2025 r.

lrb.detergent

0 % mniej zużycia plastiku do 2025 r. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla.

picture

Obszary działania w ramach strategii REset Plastic:

REduce
Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, działając przy tym w sposób odpowiedzialny.

REdesign
Projektujemy opakowania produktów, które są możliwe do recyklingu i tym samym pozostają w obiegu zamkniętym.

REcycle
Zbieramy, sortujemy i poddajemy recyklingowi opakowania produktów tak, aby pozostawały w obiegu zamkniętym.

REmove
We wszystkich obszarach naszej działalności wspieramy redukcję plastiku.

REsearch
Inwestujemy w badania i rozwój rozwiązań sprzyjających redukcji plastiku oraz edukujemy w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

 

Więcej na www.reset-plastic.com
picture
picture

W Lidlu wierzymy, że pojedyncza decyzja ma wpływ na środowisko! Postanowiliśmy działać i zmniejszyliśmy ilość plastiku w butelkach wody Saguaro, sprzedajemy więcej warzyw i owoców luzem, redukujemy ilość plastiku w opakowaniach mięsa marki Rzeźnik oraz posiadamy papierowe torby na zakupy. Tylko dzięki tym działaniom w 2019 roku zredukujemy ilość plastiku o 800 ton! Mniej plastiku na świecie, to więcej na radość z życia!

picture