Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy studio

Rekordowa zbiórka Lidla dla WOŚP!

Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy właśnie ogłosiła oficjalne wyniki tegorocznych zbiórek. W tym roku padł kolejny rekord nie tylko dla Fundacji, ale również dla Lidl Polska. Firma już po raz 12. zagrała razem z WOŚP w słusznej sprawie! W trakcie Wielkiego Finału, Lidl ogłosił, że przekaże rekordowe ponad 9 mln zł! Środki te przyczynią się do realizacji celów 29. Finału – wsparcia laryngologii, otolaryngologii oraz diagnostyki głowy i tym samym pomogą potrzebującym pacjentom, głównie dzieciom.

Wszyscy widzowie, partnerzy i darczyńcy czekali z zapartym tchem na pierwsze wyniki i podsumowania zbiórek WOŚP. Część z nich poznaliśmy już w trakcie Wielkiego Finału. Dodatkowo dzisiaj, w trakcie konferencji, Fundacja ogłosiła oficjalne kwoty i rozliczenie zbiórek – padł kolejny rekord! Dla Lidl Polska to już 12 lat współpracy z Fundacją WOŚP i tym samym 12. Wielki Finał. Zbiórki pieniężne w sklepach Lidl Polska trwały tym razem 6 tygodni i zaowocowały rekordowym wynikiem zebranych środków – ponad 9 mln zł. Od początku współpracy sieci z Fundacją to łącznie ponad 33 mln zł. W tym roku cel jest jak zawsze ważny i potrzebny – 29. „Finał z głową” wspiera laryngologię, otolaryngologię oraz diagnostykę głowy dzieci.

 - Podziękowania należą się przede wszystkim klientom i pracownikom Lidl Polska. Po raz kolejny dokonaliśmy wspólnie wielkiej rzeczy – przekazaliśmy ponad 9 mln zł na WOŚP, to rekord naszych dotychczasowych zbiórek. Łącznie, przez 12 lat naszego zaangażowania w zbiórki WOŚP zebraliśmy ponad 33 mln zł. Kiedy rozpoczynaliśmy kwestę w naszych sklepach przed Świętami, nie przypuszczałem, że osiągniemy tak wiele. Cieszę się, że te pieniądze realnie wesprą cel 29. Finału WOŚP, w tym oddziały dziecięcej laryngologii, otolaryngologii oraz diagnostyki głowy. Jestem dumny z zespołu Lidl Polska, który liczy w tej chwili blisko 24 000 osób. Ponownie odnieśliśmy sukces! – komentuje Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu Lidl Polska.

W tym roku Lidl Polska nie zabrakło również na aukcjach WOŚP. Tym razem na licytację trafiła kolacja dla dwóch osób w restauracji Platter by Karol Okrasa, która zostanie przygotowana i zaserwowana przez samego Karola kiedy gastronomia ponownie się otworzy. Podziękowania należą się Karolowi, który zdecydował się ponownie włączyć w akcję. Dzięki temu udało się przekazać na WOŚP dodatkowe 30 tys. zł.

Działania Lidl Polska wiążą się z codziennymi spotkaniami i bezpośrednimi relacjami z wieloma ludźmi. Sieć jest częścią lokalnych społeczności wszędzie tam, gdzie znajdują się sklepy Lidl, centra dystrybucyjne, biura ekspansji oraz centrala. Dzięki obecności w wielu regionach Polski firma ma możliwość poznania różnych potrzeb i kwestii społecznych ważnych dla klientów, pracowników oraz ich rodzin. Lidl Polska chce przyczyniać się do pozytywnych zmian społecznych i pomagać tam, gdzie istnieje taka potrzeba, łącząc potencjał ogólnopolskiej sieci, która ma możliwość zaangażowania wielu ludzi w wybrany temat, z siłą zaangażowania na poziomie lokalnym i szybką reakcją na potrzeby społeczne zauważane przez pracowników Lidl.

Jako odpowiedzialna firma Lidl wpływa na jakość życia społecznego, dbając o jakość i dobór oferowanych produktów, a także promując zdrowe nawyki żywieniowe. Pozytywny wpływ społeczny firmy to także tworzenie bezpiecznych, przyjaznych warunków pracy. Zaangażowanie firmy w realizację inicjatyw charytatywnych stanowi uzupełnienie tych priorytetów. Podejmowane przez Lidl Polska działania filantropijne na poziomie ogólnopolskim koordynują pracownicy Działu Komunikacji Lidl Polska. Mniejsze działania lokalne, realizowane w danej miejscowości lub województwie, są wybierane i koordynowane na poziomie regionalnym przez pracowników i kadrę zarządzającą danego obszaru. W ten sposób realizowane są postulaty zgłaszane przez pracowników, lokalne fundacje i stowarzyszenia.

Społeczne zaangażowanie Lidl Polska widoczne jest na wielu płaszczyznach. Sieć współpracuje m.in. z organizacjami społecznymi, przeprowadza zbiórki żywności, realizuje darowizny rzeczowe oraz finansowe. Współorganizuje również wydarzenia charytatywne i sportowe, angażuje klientów i całe społeczności przy wykorzystaniu szerokiego wachlarza kanałów komunikacyjnych. Pracownicy Lidla entuzjastycznie podchodzą do podejmowanych działań i chętnie biorą w nich udział.