Lidl Polska zmienia model funkcjonowania swoich sklepów
02.04.2020 | Warszawa
W związku z nowymi obostrzeniami związanymi ze stanem epidemii oraz zwiększoną liczbą klientów w sklepach Lidl Polska zmienia model funkcjonowania swoich obiektów. W trosce o komfortowe i bezpieczne warunki pracy oraz płynną obsługę klientów sieć wydłuża godziny pracy większości swoich sklepów. Część z nich otwarta będzie przez całą dobę.
Od 2 kwietnia większość sklepów sieci Lidl Polska jest czynna w godzinach 6:00-24:00, również w niedzielę handlową. Ponadto w ramach dodatkowych udogodnień część sklepów będzie funkcjonować w modelu całodobowym (24 godziny) np. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu czy Poznaniu. Szczegółowe informacje na temat godzin otwarcia pojawią się na stronie Lidl.pl oraz w aplikacji Lidl Plus. Wydłużenie godzin otwarcia pozwoli na zrobienie codziennych i świątecznych zakupów w bezpiecznych oraz komfortowych warunkach, a także umożliwi rozłożenie ruchu w sklepach. Aby wesprzeć swój zespół, Lidl Polska rozpoczął właśnie rekrutację na nowe stanowisko w sklepie o nazwie „pracownik wsparcia sprzedaży”. To kolejne rozwiązanie sieci, która oprócz bezpieczeństwa, pragnie zapewnić swoim pracownikom komfort w okresie wzmożonego natężenia obowiązków.
W związku z wprowadzonym limitem osób obecnych w obiekcie – maksymalnie trzy osoby na punkt kasowy – w salach sprzedaży Lidl Polska będzie mogło przebywać ok. 15-20 osób (limit uzależniony od liczby kas w danym obiekcie). Klienci wchodzący na teren sklepu mają obowiązek założenia jednorazowych rękawic, które są dostępne przy wejściu do obiektu. Dzięki wprowadzonym dotychczas zmianom, szerokim alejkom sklepowym i dużej powierzchni sali sprzedaży obiektów Lidl Polska oraz małą liczbą osób w sklepach, dokonywanie zakupów przez klientów jest bezpieczne oraz komfortowe. Z kolei szeroka oferta produktów spożywczych i przemysłowych pozwoli każdemu przygotować się na nadchodzące Święta Wielkanocne.
Klienci odwiedzający sklepy sieci powinni pamiętać o pozostałych środkach ostrożności. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą. W sklepach zamieszczone są oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą. Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Sieć pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych – dokładane są starania aby w najbliższym czasie to rozwiązanie było możliwe dla wszystkich klientów. Sieć emituje również komunikaty przypominające zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące m.in. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.
Lidl Polska nieustannie obserwuje rozwój sytuacji oraz podejmuje nowe działania mające na celu zapewnić ochronę pracownikom oraz klientom. Do tej pory zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Wprowadzona również zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych oraz rękawiczek ochronnych, a od przyszłego tygodnia rozpocznie się przekazywanie specjalnych osłon ochronnych twarzy – przyłbic.
Seniorzy podczas zakupów w sklepach Lidl Polska są obsługiwani przez kasjerów priorytetowo. Pracownikom w wieku 65+ zostało umożliwione zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostaje niezmieniona. Wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub przebywającym na kwarantannie zostały udostępnione kasy pierwszeństwa
Lidl Polska zapewnia, że w dalszym ciągu będzie obserwować rozwój sytuacji i wprowadzać nowe rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pracownikom i klientom.