W celu ułatwienia konsumentom identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowało znak „Produkt polski”. Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe zidentyfikowanie na sklepowych półkach artykułów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców.

Zgodnie z ustawą produkty opatrzone taką informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Jak podaje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, dla siedmiu na dziesięciu Polaków zachętę do zakupu danego produktu stanowi fakt, że pochodzi on z Polski. Co więcej, połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi. Znak „Produkt polski” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców.

W ofercie Lidl Polska znajduje się kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Klienci znajdą na sklepowych półkach sieci warzywa i owoce polskiego pochodzenia, takie jak jabłka (jonagold, ligol, gala), pieczarki, pomidory, warzywa doniczkowe (sałata lodowa, pietruszka, bazylia, kolendra), ogórki zielone.

Oferta nabiałowa również zawiera wiele produktów opatrzonych logo „Produkt polski”. W Lidlu są dostępne między innymi jajka od polskich dostawców w różnych rozmiarach, masło ekstra, mleko świeże i UHT (o różnej zawartości tłuszczu), ser gouda, śmietanę 18%, serek wiejski, jogurt typu greckiego 10%, twaróg półtłusty.

Oferta mięsna także zawiera wiele produktów, które wytworzone zostały na terenie naszego kraju, a tym samym mają oznaczenie „Produkt polski”. Wśród nich w Lidlu można znaleźć między innymi wysokiej jakości filety z piersi kurczaka, kurczaka Gospodarskiego oraz kurczaka Biesiadnego, kaczkę pekin, steki z antrykotu i z rostbefu.

Warto szukać produktów ze znakiem „Produkt polski” w swoich Lidlach! To wybór jakości oraz wsparcie dla natury i polskich przedsiębiorców.

Spot Produkt Polski

W Lidlu od dawna staramy się wprowadzać do oferty jak najwięcej produktów polskiego pochodzenia. Doceniane są one nie tylko przez nas, ale przede wszystkim przez Was – naszych klientów!

Polskie produkty dostępne w Lidlu to nie tylko towary wytworzone w Polsce, to także wieloletnia współpraca z przedsiębiorstwami, które w swoją pracę wkładają całe serce.

Promowanie polskich produktów na zagranicznych rynkach oraz rozwój polskich przedsiębiorstw to klucz do wspólnego sukcesu Lidl Polska i dostawców. W ciągu trzech lat sieć Lidl Polska wyeksportowała za granicę polskie produkty o wartości ponad 9 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw.

Jak podkreśla Lidl Polska, nieustannie pracuje nad rozwojem oferty swoich produktów tak, aby każdego dnia zapewniać klientom produkty wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowane w sposób zrównoważony. Sieć stawia przede wszystkim na rozwój oferty marek własnych, których posiada w portfolio około 200. Marki własne mają swój udział w niemal każdej grupie produktowej. Do najbardziej popularnych należą m.in. nabiał Pilos, wędliny Pikok, świeże owoce i warzywa z Ryneczku Lidla, pieczywo Chrupiące z pieca, środki czystości W5, odzież damska Esmara, ubrania i akcesoria dla maluchów Lupilu, sprzęt SilverCrest i wiele innych.

Warto zaznaczyć, że swój istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy tworzą je wspólnie z Lidlem, często od podstaw opracowując nowe receptury, wprowadzając kolejne linie produkcyjne i rozwiązania. Przez cały czas pracy nad nowymi produktami Lidl aktywnie wspiera swoich dostawców. Jest to partnerska współpraca. Dla polskich przedsiębiorstw to ogromna szansa na rozwój. Tylko w 2020 roku 268 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidla na 26 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 3,6 mld zł. Natomiast w ciągu trzech lat (2018-2020) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 9 mld zł.

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców stanowiły w 2020 roku – Czechy, Słowacja, Rumunia, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym cieszyły się polskie wędliny, mięso drobiowe, ser żółty oraz chusteczki nawilżane. Natomiast pod wzgędem ilościowym bezkonkurencyjne okazało się polskie pieczywo, w tym między innymi bułka kajzerka. Dużą popularnością cieszyły się także polskie piwa.

Przepisy z wykorzystaniem produktów z oznaczeniem "Produkt polski"