Lidl Polska rusza z 13. edycją kampanii społecznej „Mały procent, wielka pomoc”

Przyłącz się do akcji Lidl Polska i przekaż 1,5 % podatku dla potrzebujących

18.03.2025 | Warszawa

Lidl_przekaz_podatek

Lidl Polska, jako firma społecznie odpowiedzialna, po raz kolejny zachęca swoich pracowników i klientów do skorzystania z możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego i tym samym zaangażowania się w pomoc najbardziej potrzebującym. W ramach tegorocznej, 13. edycji akcji społecznej „Mały procent, wielka pomoc” sieć zaprasza do wsparcia jednej z trzynastu fundacji, z którymi na co dzień współpracuje. Inicjatywę promuje kampania, która potrwa od 17 marca do 30 kwietnia br.

W 2024 roku organizacje pożytku publicznego (OPP) otrzymały rekordową kwotę ponad 1,9 mld zł wsparcia z tytułu 1,5% podatku dochodowego[1]. Swoje wsparcie przekazało blisko 15 mln podatników[2]. Z roku na rok organizacje pozarządowe i ich podopieczni odnotowują rosnące potrzeby, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości, że przekazując 1,5% swojego podatku dla OPP, możemy realnie wspierać cele społeczne, które są dla nas ważne. Służą temu takie akcje jak organizowana przez Lidl Polska kampania „Mały procent, wielka pomoc”.

Jako organizacja społecznie odpowiedzialna, chcemy wykorzystać to, że każdego dnia docieramy do milionów klientów w całym kraju i zachęcić ich, oraz naszych pracowników, do pomagania innym. Coroczne rozliczenie podatku to doskonała okazja, aby czynić to, nie ponosząc przy tym kosztów. Może się wydawać, że 1,5% to niewielka kwota, jednak każda uzyskana w ten sposób wpłata jest nieocenioną wartością dla wielu fundacji i ich podopiecznych. Realizując kampanię „Mały procent, wielka pomoc”, podkreślamy, że każdy z nas może dołożyć swoją cegiełkę do budowy lepszego świata – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.


W tym roku, tak jak w latach ubiegłych, w organizowanej przez Lidl Polska akcji bierze udział trzynaście organizacji pożytku publicznego. Są wśród nich: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Instytutu Matki i Dziecka, Fundacja Anny Wierskiej „Dar Szpiku”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, Fundacja JiM, Fundacja „Labrador”, Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi „Krwinka” oraz Fundacja Siepomaga.

Nie wahaj się i przekaż 1,5% swojego podatku!

Podatnicy mogą odliczyć i przekazać aż 1,5% swojego podatku dla dowolnie wybranej organizacji pożytku publicznego. Aby wesprzeć wybraną jednostkę pozarządową, wystarczy jedynie wpisać jej nazwę i numer KRS do odpowiedniej rubryki w rocznym zestawieniu podatkowym (PIT). Ten drobny gest, nic nas nie kosztuje, a przyczynia się do kreowania lepszego świata dla osób potrzebujących naszej uwagi i troski. Część swojego podatku w ramach akcji można przekazać do 30 kwietnia br.
 

[1] https://www.gov.pl/web/finanse/rekordowe-ponad-19-miliarda-zlotych-dla-organizacji-pozytku-publicznego

[2] Jw.

kontakt prasowy

Biuro Prasowe Lidl Polska
biuro.prasowe@lidl.pl
(22) 508 21 00

udostępnij

dowiedz się więcej