Lidl Polska rusza z 13. edycją kampanii społecznej „Mały procent, wielka pomoc”
Przyłącz się do akcji Lidl Polska i przekaż 1,5 % podatku dla potrzebujących
18.03.2025 | Warszawa
Lidl Polska, jako firma społecznie odpowiedzialna, po raz kolejny zachęca swoich pracowników i klientów do skorzystania z możliwości przekazania 1,5% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego i tym samym zaangażowania się w pomoc najbardziej potrzebującym. W ramach tegorocznej, 13. edycji akcji społecznej „Mały procent, wielka pomoc” sieć zaprasza do wsparcia jednej z trzynastu fundacji, z którymi na co dzień współpracuje. Inicjatywę promuje kampania, która potrwa od 17 marca do 30 kwietnia br.
W 2024 roku organizacje pożytku publicznego (OPP) otrzymały rekordową kwotę ponad 1,9 mld zł wsparcia z tytułu 1,5% podatku dochodowego[1]. Swoje wsparcie przekazało blisko 15 mln podatników[2]. Z roku na rok organizacje pozarządowe i ich podopieczni odnotowują rosnące potrzeby, dlatego tak ważne jest zwiększanie świadomości, że przekazując 1,5% swojego podatku dla OPP, możemy realnie wspierać cele społeczne, które są dla nas ważne. Służą temu takie akcje jak organizowana przez Lidl Polska kampania „Mały procent, wielka pomoc”.
– Jako organizacja społecznie odpowiedzialna, chcemy wykorzystać to, że każdego dnia docieramy do milionów klientów w całym kraju i zachęcić ich, oraz naszych pracowników, do pomagania innym. Coroczne rozliczenie podatku to doskonała okazja, aby czynić to, nie ponosząc przy tym kosztów. Może się wydawać, że 1,5% to niewielka kwota, jednak każda uzyskana w ten sposób wpłata jest nieocenioną wartością dla wielu fundacji i ich podopiecznych. Realizując kampanię „Mały procent, wielka pomoc”, podkreślamy, że każdy z nas może dołożyć swoją cegiełkę do budowy lepszego świata – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
W tym roku, tak jak w latach ubiegłych, w organizowanej przez Lidl Polska akcji bierze udział trzynaście organizacji pożytku publicznego. Są wśród nich: Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Instytutu Matki i Dziecka, Fundacja Anny Wierskiej „Dar Szpiku”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii, Fundacja JiM, Fundacja „Labrador”, Fundacja dla Dzieci z Chorobami Nowotworowymi „Krwinka” oraz Fundacja Siepomaga.
Nie wahaj się i przekaż 1,5% swojego podatku!
Podatnicy mogą odliczyć i przekazać aż 1,5% swojego podatku dla dowolnie wybranej organizacji pożytku publicznego. Aby wesprzeć wybraną jednostkę pozarządową, wystarczy jedynie wpisać jej nazwę i numer KRS do odpowiedniej rubryki w rocznym zestawieniu podatkowym (PIT). Ten drobny gest, nic nas nie kosztuje, a przyczynia się do kreowania lepszego świata dla osób potrzebujących naszej uwagi i troski. Część swojego podatku w ramach akcji można przekazać do 30 kwietnia br.
[1] https://www.gov.pl/web/finanse/rekordowe-ponad-19-miliarda-zlotych-dla-organizacji-pozytku-publicznego
[2] Jw.