To już siódmy raz kiedy Lidl Polska wraz z partnerem merytorycznym Korn Ferry nagrodził firmy, dla których równość w wynagrodzeniu jest nieodłączną częścią ich polityki. Zwycięzcą konkursu „Lidl Fair Pay” jest Lotte Wedel, przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją wyrobów czekoladowych i cukierniczych. Jest to czwarte zwycięstwo firmy w konkursie.
Mimo postępujących zmian, rozbieżności w wynagrodzeniach pomiędzy kobietami a mężczyznami w dalszym ciągu są zauważalne. Jak podaje Lidl Polska, tegoroczne badania Korn Ferry wskazują, że luka ta na rynku polskim wynosi 6%. Lidl Polska wspiera ideę sprawiedliwego wynagrodzenia, a równe traktowanie pracowników jest podstawowym elementem kultury organizacyjnej sieci. To właśnie dlatego w 2019 roku Lidl Polska zapoczątkował konkurs „Lidl Fair Pay”. Jest to inicjatywa, wyróżniająca firmy, których polityka płac opiera się na równości i transparentności wynagrodzeń oraz odnoszą się z szacunkiem do swoich pracowników. W ten sposób sieć chce zaznaczyć wagę problemu braku inkluzywności, jak również popularyzować dobre praktyki na rynku pracy.
Naszym celem jest tworzenie miejsca pracy, w którym każdy – niezależnie od płci, wieku czy sytuacji rodzinnej – ma równe szanse rozwoju i awansu. Dlatego stawiamy na jasne zasady wynagradzania, programy rozwojowe oraz rozwiązania wspierające work-life balance, jak elastyczne formy pracy czy pakiety benefitów dla rodziców. Widzimy, że te działania nie tylko zwiększają satysfakcję zespołów, ale też budują lojalność i przywiązanie do firmy. Mamy nadzieję, że konkurs Lidl Fair Pay będzie się dalej rozwijał, a w kolejnych latach weźmie w nim udział jeszcze więcej firm, które zechcą dzielić się swoimi dobrymi praktykami – mówi Anna Dębicka-Rasiak, Członkini Zarządu ds. Personalnych w Lidl Polska.
W środę 15 października br. w trakcie Gali rozdania nagród wyróżnieni zostali zwycięzcy siódmej edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. I miejsce zajęła firma Lotte Wedel, II miejsce Polski Ogród, a miejsce III zostało przyznane Merkury S.A.
Oprócz nagrody głównej oraz 2. i 3. miejsca organizatorzy przyznali również nagrodę specjalną Lidl Fair Pay New Comers dla firm debiutujących w konkursie. W tej kategorii pierwsze miejsce zajęła firma Merkury S.A., miejsce 2. przyznano firmie Lipton, a trzecie – firmie Pasibus.
Ponadto przyznano Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay. Jedno z nich, w kategorii równość w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn w odniesieniu do stanowisk menedżerskich i najwyższych menedżerskich otrzymał Polski Ogród. Drugie, w zakresie równości wynagrodzenia w organizacji trafiło do firmy Body Chief.
W tegorocznej edycji konkursu laureatami kategorii Best Practice Fair Pay zostały dwie firmy – Dentsu Polska oraz Chemipack.
Równość płac to nie tylko kwestia odpowiedzialności społecznej, ale przede wszystkim fundament zdrowej i nowoczesnej organizacji. Już od 2019 roku, kiedy po raz pierwszy przyznaliśmy nagrodę Lidl Fair Pay, obserwujemy, jak ten temat zyskuje na znaczeniu i staje się realnym priorytetem dla coraz większej liczby firm. To bardzo pozytywny sygnał dla całego środowiska biznesowego. Dzięki takim inicjatywom jak Lidl Fair Pay możemy podkreślać wagę transparentnych praktyk i pokazywać, że równość realnie przekłada się na zaangażowanie zespołów oraz sukces rynkowy. Chcemy inspirować kolejne przedsiębiorstwa do odwagi w podejmowaniu podobnych działań i serdecznie gratulujemy tegorocznym zwycięzcom – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
W trakcie tegorocznej gali odbyły się interesujące wydarzenia jak m.in. panel dyskusyjny na temat wyzwań roli CHRO (Chief Human Resources Officer). Dyskusja została poprowadzona przez Krzysztofa Nowakowskiego, Prezesa Korn Ferry. Udział w nim wzięli goście: Anna Dębicka-Rasiak z Lidl Polska, Monika Remiszewska – Ringier Axel Springer Polska, Aleksandra Jankowska – Velvet Care oraz Przemysław Stalica – Pekao S.A.
Patronat nad konkursem objęli UNGC Network Poland oraz Fundacja Włączeni Plus x Sukces Pisany Szminką. Patronem medialnym jest Forbes Women.