ŚWIADOME ODŻYWIANIE: LIDL JAKO PIERWSZY WYBÓR DLA KAŻDEGO
Wraz z założeniami Diety Planetarnej, Komisja EAT Lancet opracowała opartą na naukowych podstawach koncepcję żywieniową, która koncentruje się zarówno na zdrowiu ludzi, jak i całej planety. Dieta oparta w przeważającej mierze na roślinach pozwoli wyżywić globalną populację 10 miliardów ludzi, której spodziewamy się w 2050 roku, w ramach możliwości jakie zapewnia nasza planeta.
NASZE DZIAŁANIA W SKRÓCIE
Zgodnie z naszym motto „W trosce o lepsze jutro”, zdefiniowaliśmy cele, aby móc oferować naszym klientom najlepszą gamę produktów wspierających zdrowy bardziej zrównoważony styl życia. Nasze działania opierają się na trzech filarach: "Zdrowe odżywianie", "Zrównoważone odżywianie" oraz "Przejrzystość i rozwój kompetencji".
Do 2030 roku Lidl Polska zamierza zwiększyć udział źródeł białka pochodzenia roślinnego w stosunku do źródeł białka pochodzenia zwierzęcego w swoim asortymencie do 15 procent (poziom bazowy: rok 2022). Od 2022 r. obliczamy stosunek źródeł białka pochodzenia roślinnego w porównaniu do źródeł białka zwierzęcego w swoim asortymencie. W celu zapewnienia transparentności, począwszy od 2025 r., Lidl Polska będzie raportował stosunek białek roślinnych do zwierzęcych.
Od lat rozwijamy nasz asortyment, koncentrując się na świadomym odżywianiu. W 2017 roku wprowadziliśmy w Polsce własną wegańską markę Vemondo, chcąc odpowiadać na potrzeby wegan i wegetarian, ale również zachęcać pozostałych klientów do diety roślinnej.
Asortyment owoców i warzyw jest ważną częścią naszej strategii świadomego odżywiania w ramach modelu Diety Planetarnej. W Lidlu będziemy nadal zapewniać naszym klientom duży wybór świeżych owoców i warzyw każdego dnia. Ponadto skupimy się na oferowaniu bardziej sezonowych i regionalnych produktów spożywczych pochodzących, w miarę możliwości, z upraw ekologicznych.
Zobowiązaliśmy się również do zmniejszenia strat żywności i odpadów organicznych o 50 procent do 2030 roku. Aby to osiągnąć, od wielu lat stosujemy kompleksowe podejście w całym łańcuchu dostaw, aby zminimalizować straty żywności na każdym jego etapie.
Ulepszamy skład i wartości odżywcze naszych produktów.
Do 2030 r. Lidl Polska zamierza zwiększyć udział pełnych ziaren w produktach zbożowych do 15 procent (poziom bazowy: rok 2023).
Rozszerzamy także wybór produktów pełnoziarnistych: do 2030 roku zamierzamy oferować co najmniej jedną opcję pełnoziarnistą we wszystkich odpowiednich grupach produktowych.
Do końca roku obrotowego 2025 zmniejszymy również ilość (ważoną wielkością sprzedaży) dodanego cukru i soli w produktach naszych marek własnych o 20 procent.
Zwiększamy świadomość naszych klientów, aby ułatwić im zdrowszą i bardziej zrównoważoną konsumpcję. W celu poprawy przejrzystości, oznaczamy produkty uznanymi certyfikatami i etykietami, takimi jak Fairtrade czy BIO. Aby lepiej wskazywać właściwości odżywcze, w 2022 roku zaczęliśmy używać wskaźnika Nutri Score i sukcesywnie rozszerzamy go na produktach marek własnych.
NASZE ZAANGAŻOWANIE W ŚWIADOME ODŻYWIANIE
"W celu zapewnienia zdrowej żywności dla wciąż rosnącej populacji naszej planety, musimy zmienić sposób, w jaki odżywiamy się na całym świecie. W Lidlu od lat angażujemy się w takie działania, bazując na naukowym podejściu Diety Planetarnej”.
Wojciech Grohn - Członek Zarządu Lidl Polska
NASZE ZAANGAŻOWANIE W LICZBACH
+ 20% Wzrost sprzedaży żywności pochodzenia roślinnego*
Udział pełnego ziarna 15% (proporcja pełnego ziarna do ilości całkowitego ziarna)
Udział białka pochodzenia roślinnego 15% (Proporcja źródeł białka pochodzenia roślinnego** do źródeł białka pochodzenia zwierzęcego)
* W porównaniu z rokiem bazowym 2023; zgodnie z definicją diety planetarnej: rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, pełne ziarno, owoce i warzywa; ziemniaki (warzywa skrobiowe) stanowią wyjątek
** Orzechy, nasiona, rośliny strączkowe i wegańskie alternatywy dla żywności pochodzenia zwierzęcego