Pandy

Album "Zwierzęta Chronione"

plakat informacyjny

Już od 22 września 2025 roku w sklepach Lidl Polska dostępny będzie wyjątkowy album edukacyjny „Zwierzęta chronione”, przygotowany we współpracy z Fundacją WWF Polska. Projekt ma na celu przybliżenie najmłodszym i ich rodzicom fascynującego świata zagrożonych gatunków, a także podkreślenie znaczenia ochrony środowiska naturalnego.

Fundacja WWF Polska i Lidl Polska łączą siły dla przyrody. Edukacyjny album „Zwierzęta chronione” tylko w sklepach sieci Lidl

Album skierowany jest przede wszystkim do dzieci w wieku 7-12 lat, ich rodziców oraz nauczycieli. To propozycja, która w angażujący i przystępny sposób pokazuje, jak różnorodny i kruchy jest świat zwierząt. Dodatkowym atutem jest format kolekcjonerski – album można uzupełniać naklejkami dostępnymi w sprzedaży w sklepach Lidl, a system wymiany dubletów zachęca do współdziałania i budowania relacji między rówieśnikami.

Cieszymy się, że wspólnie z Lidl Polska możemy przygotować projekt, który łączy edukację z zabawą. Album to nie tylko zbiór naklejek, ale przede wszystkim sposób na to, by najmłodsi mogli lepiej poznać świat przyrody i zrozumieć, dlaczego musimy go chronićmówi Mirosław Proppé Prezes Fundacji WWF Polska.

Dlaczego warto sięgnąć po album „Zwierzęta chronione”?

  • dostarcza on rzetelnej wiedzy o zagrożonych gatunkach i ekosystemach,
  • wspiera dzieci i dorosłych w zrozumieniu, jak ważna jest ochrona przyrody,
  • oferuje atrakcyjne ilustracje, ciekawostki i aktywności – idealne do spędzania czasu razem z rodziną,
  • zachęca do kolekcjonowania i dzielenia się pasją z innymi.

— Albumy trafiły do ponad 950 sklepów w całym kraju, co daje możliwość rozpoczęcia kolekcjonerskiej przygody dzieciom w całej Polsce. Album „Zwierzęta chronione” to kolejny projekt w ramach naszej wieloletniej współpracy z Fundacją WWF Polska w zakresie ochrony różnorodności gatunków i zasobów wodnychmówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

 

Partnerstwo WWF i Lidl Polska

Album „Zwierzęta chronione” to kolejny projekt w ramach wieloletniej współpracy WWF Polska i Lidl Polska. Marka wraz z fundacją wspólnie realizują działania edukacyjne i prośrodowiskowe, które pokazują, że codzienne wybory konsumenckie mogą realnie wpływać na przyszłość naszej planety.

W tym roku, w ramach współpracy firma wspiera Błękitny Patrol WWF oraz intensyfikuje działania edukacyjne skierowane do klientów i dostawców. Błękitny Patrol WWF to zespół blisko 200 wyszkolonych wolontariuszek i wolontariuszy, którzy na całej długości polskiego wybrzeża niosą pomoc ssakom morskim oraz ptakom. Działają we współpracy m.in. ze Stacją Morską im. prof. Krzysztofa Skóry w Helu, a także z odpowiednimi służbami i instytucjami państwowymi. Tylko w 2024 roku członkowie Błękitnego Patrolu WWF przeprowadzili 359 interwencji dotyczących fok, w tym 56 przypadków dotyczyło foczych szczeniąt. Współpraca z Lidl Polska pozwala Fundacji WWF Polska rozwijać działania Błękitnego Patrolu – od szkoleń wolontariuszy, przez interwencje, produkcję oraz montaż tablic informacyjnych na plażach, aż po kampanie edukacyjne, które sieć prowadzi w swoich sklepach, na stronie internetowej, a także w mediach społecznościowych.

W 2023 roku, w ramach wspólnej inicjatywy odtworzenia krajobrazu rolniczego, partnerzy zrealizowali projekt zadrzewiania śródpolnego w gminie Grodzisk Wielkopolski, w ramach którego posadzono 300 drzew. Przyczyniło się to do wzrostu różnorodności biologicznej na tym terenie, przeciwdziałając też rozprzestrzenianiu się owadów szkodliwych dla plonów, a także ograniczając skutki zmian klimatu, w tym erozję i suszę. Nasadzenia będą również miejscem życia dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Równolegle powstały podcasty „Naturalnie z WWF” i „Dobry temat!”, promujące wiedzę o bioróżnorodności i zrównoważonym rozwoju.

W poprzednich latach współpracy z WWF, Lidl Polska wspierał działania na rzecz ochrony zasobów naturalnych i edukacji ekologicznej. Wspólnie prowadzono kampanię „Dieta przyjazna planecie”, która objęła zasięgiem ok. 10 mln odbiorców. Jej celem było zwiększenie świadomości konsumentów na temat wpływu codziennych wyborów żywieniowych na środowisko. Kampania promowała zasady zróżnicowanego odżywiania, opartego m.in. na wyborze produktów roślinnych i ograniczeniu mięsa. Dodatkowo Sieć i Fundacja zorganizowały cykl szkoleń dla kluczowych dostawców Lidla, w ramach których promowano m.in. wdrażanie praktyk sprzyjających bioróżnorodności – takich jak tworzenie stref buforowych czy stosowanie płodozmianu.

 

Album i naklejki dostępne są wyłącznie w sklepach Lidl Polska.