Warta

Warta warta posprzątania

W dniach 11-12 września wolontariusze posprzątali poznańskie brzegi Warty oraz tereny zielone w ramach akcji „WARTA warta posprzątania” organizowanej przez sieć Lidl Polska wraz z Fundacją Nasza Ziemia, w partnerstwie z Miastem Poznań oraz pod patronatem organizacji UN Global Compact Network Poland. Wydarzenie, które stanowiło część 31. Akcji Sprzątania świata – Polska, przyciągnęło niemal 400 ochotników. Wspólnie udało się zebrać 900 kg śmieci!

To były wyjątkowe  dwa dni” – słyszymy od uczestników. Około godziny 14:30 w  czwartek  12 września zakończyła się trzecia  edycja ekologicznego wydarzenia „WARTA warta posprzątania”. Każdy mógł dołączyć do akcji, aby razem z innymi posprzątać brzegi poznańskiego odcinka Warty. Na zaproszenie odpowiedziało niemal 400 wolontariuszy! Uczniowie, rodziny z dziećmi, sportowcy i pracownicy Lidl Polska ramię w ramię stawili czoła wyzwaniu, jakim jest problem zalegających odpadów. Sporą ich część stanowiły tzw. „śmieci weekendowe”, czyli jednorazowe kubeczki czy opakowania po jedzeniu. Łącznie w ciągu dwóch dni uczestnicy zebrali 900 kg śmieci.

Zaśmiecone brzegi rzeki to niejedyny problem, z którym zmaga się natura. W związku z tym, w tym roku rozszerzyliśmy zasięg akcji o dodatkowe tereny zielone w Poznaniu. Oprócz tradycyjnego sprzątania brzegów Warty, część wydarzenia została przeprowadzona na terenie Szacht, dawnych cegielni, które obecnie są miejscem odpoczynku dla wielu Poznanianek i Poznaniaków. Nie tylko WARTA warta jest posprzątania!

To koniec tegorocznej edycji „WARTA warta posprzątania”. Wystarczyły dwa dni aby okolice Warty i Szacht stały się na nowo czystszym i bardziej przyjaznym miejscem. Dzięki wolontariuszom, uczniom, pracownikom Lidl Polska, a także mieszkańcom Poznania udało się zebrać 900 kg odpadów.  To wielki sukces, który pokazuje nam jak ważne jest wspólne działanie na rzecz ekologii. Kluczowa jest także edukacja w tym zakresie i uczenie dzieci już od najmłodszych jak można chronić środowisko naturalne oraz dbać o planetę, która jest naszym wspólnym domem – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska

Wydarzenie było czymś więcej niż wspólnym działaniem w czynie społecznym. Chodziło o zrealizowanie misji edukacyjnej w trosce o naturę. W kwaterach głównych uczestnicy mogli skorzystać ze stoisk edukacyjnych partnerów wydarzenia i zdobyć wartościową wiedzę o ochronie środowiska naturalnego. Swoje punkty rozłożyła m.in. sieć Lidl Polska.

„WARTA warta posprzątania” to wydarzenie specjalne realizowane w ramach Akcji Sprzątanie świata - Polska, które przybliża nam problem zaśmiecania miejsc rekreacyjnych i wypoczynkowych. Akcja daje nam możliwość włączenia się w sprzątanie terenów zielonych, z których sami lubimy korzystać. Dlatego cieszy nas tak duże zainteresowanie projektem i chcielibyśmy podziękować wszystkim uczestnikom, którzy tak licznie dołączyli do działań nad Wartą. Dziękujemy też bardzo partnerom projektu - Urzędowi m.st. Poznania, który ponownie wspaniale zaangażował się w akcję, jak i firmie Lidl Polska, bez której organizacja tego wydarzenia nie byłaby możliwapodkreśla Grzegorz Mikosza, Główny koordynator Akcji Sprzątanie świata – Polska.

Pamiętajmy, jak ważna jest edukacja dotycząca naszych codziennych działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego. A najłatwiej uczyć się w praktyce, dlatego jako UN Global Compact Network Poland, wspieramy kolejną edycję projektu „WARTA warta posprzątania” – mówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.

Akcja „WARTA warta posprzątania” to część inicjatywy „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic” oraz Wydarzenie Specjalne 31. Akcji Sprzątanie świata – Polska.

Logo UN GLOBAL COMPACT NETWORK POLAND

UN GLOBAL COMPACT NETWORK POLAND (UN Global Compact Network Poland) jest biurem krajowym oraz lokalnym punktem kontaktowym i informacyjnym dla polskich członków United Nations Global Compact – inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ zrzeszającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju. Swoją misję realizuje poprzez działania w trzech programach parasolowych: Climate Positive, Business and Human Rights oraz Governance Compass.

PATRONI MEDIALNI

Patroni Medialni