Lidl wspiera walkę z COVID-19
27.03.2020 | Warszawa
Lidl Polska łączy siły z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy i Caritas Polska w walce z pandemią koronawirusa. Firma przekaże milion złotych, a także pomoc rzeczową, na rzecz organizacji, które wspierają służbę zdrowia oraz tych najbardziej potrzebujących – seniorów i chorych dzieci.
Lidl Polska dokłada starań, by w czasie globalnego starcia z Covid-19 klienci sieci mieli stały i nieprzerwany dostęp do najważniejszych produktów - społeczną odpowiedzialnością firmy jest zapewnienie możliwości dokonywania zakupów spożywczych przez wszystkich klientów. Sieć zapewnia, że wszystkie sklepy i centra dystrybucyjne pozostaną otwarte, a w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników zostały wprowadzone specjalne procedury dotyczące higieny. Jednak wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak ogromnych środków potrzeba by stawić czoła pandemii, która dotyka nas wszystkich. Dlatego Lidl Polska postanowił przekazać 1 000 000 PLN na walkę z COVID- 19.
Firma Lidl Polska przekazała 500 000 PLN na rzecz funduszu interwencyjnego do walki z koronawirusem utworzonego przez Fundację WOŚP. Za jego pośrednictwem będą możliwe natychmiastowe zakupy niezbędnego sprzętu medycznego. Dzięki tym funduszom, Fundacja WOŚP ma zamiar kupić między innymi testy na koronawirusa, Wszystkie zakupy i działania na bieżąco Fundacja komunikuje na stronie https://www.wosp.org.pl/aktualnosci/list?tag=352. Fundacja WOŚP dokonała już zakupów w postaci 157 kadriomonitorów, 150 łóżek na oddziały intensywnej opieki medycznej za ponad 4 000 000 złotych, a także 50 000 Indywidualnych Pakietów Ochrony Biologicznej (IPOB).
„Fundacja WOŚP bardzo dziękuje wszystkim partnerom za wsparcie funduszu interwencyjnego do walki z koronawirusem. Dzięki firmom takim jak Lidl Polska możemy realizować natychmiastowe zakupy potrzebnych artykułów i sprzętu medycznego. W pierwszej kolejności, dzięki tym funduszom, Fundacja WOŚP będzie chciała kupić testy na koronawirusa. Wszystkie nasze zakupy konsultujemy z Ministerstwem Zdrowia” zapewnia Jurek Owsiak, prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Kolejne 500 000 PLN Lidl przekazuje do Caritas Polska. Środki te mają zostać przeznaczone na zakup respiratorów dla dzieci i kobiet w ciąży przebywających w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie oraz żywność dla seniorów. Dodatkowo sieć już przekazała żywność do Cartias poznańskiego i gorzowsko-zielonogórskiego, które rozdystrybuują ją wśród tych najbardziej potrzebujących.
"Środki przekazane przez Lidl Polska pomogą nam znacząco zwiększyć skalę pomocy dla lekarzy i pielęgniarek
w ramach akcji Wdzięczni Medykom oraz udzielić niezbędnej pomocy seniorom objętych programem #PomocDlaSeniora . Mamy nadzieje, że za tym przykładem pójdą inne firmy. Na czas walki z koronawirusem Caritas uruchomił dwie duże kampanie wspierające seniorów oraz personel medyczny i w obu tych akcjach jesteśmy otwarci na współpracę z biznesem" - mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.
„Jako Lidl Polska wiemy jak ważne jest bezpieczeństwo i zdrowie nas wszystkich. Naszą odpowiedzialnością jest dostarczenie żywności wszystkim naszym klientom - to jest podstawa naszej działalności, czujemy się w tej kwestii ekspertami. Jednocześnie jako firma odpowiedzialna angażujemy się w walkę, w której wygraną będzie zdrowie nas wszystkich. Postanowiliśmy po raz kolejny połączyć siły z organizacjami, z którymi współpracujemy od lat, i za pośrednictwem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Caritas Polska wspiera działania mające na celu pomoc służbie zdrowia oraz tym najbardziej potrzebującym. Uważamy, że strategiczne i ustrukturyzowane wspólne działanie z partnerami pomoże przynieść wymierne skutki. Lokalnie także podejmujemy kolejne działania na rzecz zaangażowanych w działania na rzecz walki z COVID-19 organizacji” – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.