Lidl zaprasza na bezpieczne zakupy - nowa kampania informacyjna sieci

26.03.2020 11:00:00 | Warszawa
Lidl zaprasza na bezpieczne zakupy - nowa kampania informacyjna sieci

Lidl Polska dbając o bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów, wprowadza kolejne rozwiązania. Sieć dotychczas m.in. zamontowała ekrany ochronne z plexi przy kasach oraz wprowadziła model zmianowy podczas pracy. W nowej kampanii informacyjnej zwraca się do klientów i prosi ich o zachowanie środków ostrożności. Ponadto firma udostępnia kasy pierwszeństwa m.in. lekarzom i pielęgniarkom, a seniorzy będą obsługiwani przez kasjerów priorytetowo.

Sieć Lidl Polska obserwuje bieżącą sytuację i nieustannie wprowadza nowe rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa jej pracownikom oraz klientom. Z myślą o ochronie pracowników firma dotychczas zamontowała specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach zostały wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. W sytuacjach, gdy jest to konieczne, ograniczana jest również liczba klientów przebywających w sklepie w jednym momencie. W części obiektów skrócone zostały godziny pracy. Lidl Polska wprowadza kolejne zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na mniejsze grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. Rozwijany jest także system krótkich przerw pomiędzy zmianą poranną i popołudniową tak, aby sklepy były nieprzerwanie otwarte, a punkty styku były maksymalnie ograniczone. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych.

 

Kasy pierwszeństwa dla służb oraz priorytetowa obsługa seniorów

Seniorzy ze względu na obecną sytuację oraz stan zdrowia, znajdujący się w grupie podwyższonego ryzyka, powinni ograniczyć wychodzenie z domu do minimum, dlatego ta grupa klientów podczas zakupów w sklepach Lidl Polska będzie obsługiwana przez kasjerów priorytetowo. Lidl Polska umożliwia pracownikom w wieku 65+ zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy – wysokość pensji osób, które skorzystają z tego rozwiązania, pozostanie niezmieniona. Ponadto sieć udostępnia kasy pierwszeństwa wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, pracownikom sektora opieki medycznej (lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym) oraz przedstawicielom pozostałych służb (strażakom, policjantom, żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej czy strażnikom miejskim) niosącym pomoc osobom starszym lub tym przebywającym na kwarantannie.

 

Nowa kampania informacyjna

W nowej kampanii informacyjnej Lidl Polska za pośrednictwem spotów radiowych i telewizyjnych oraz gazetki produktowej zwraca się również do swoich klientów. Sieć zaprasza na bezpieczne zakupy w swoich sklepach, jednocześnie przypominając o środkach ostrożności, o których należy teraz pamiętać. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a  pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 1-1,5 metra odległości między sobą. Obecnie Lidl Polska zamieszcza w sklepach kolejne oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą.

W spocie telewizyjnym Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN. Lidl Polska pracuje także nad funkcjonalnością Lidl Pay, która umożliwi dokonywanie transakcji mobilnych. Obecnie sieć prowadzi testy funkcjonalności Lidl Pay wśród pracowników i ich rodzin (tzw. faza Family&Friends). Testem objęto blisko 200 sklepów Lidl Polska w województwie wielkopolskim oraz mazowieckim. Już wkrótce wszyscy klienci będą mogli przy pomocy jednego skanowania zapłacić za zakupy oraz skorzystać z rabatów dostępnych dla użytkowników Lidl Plus, oszczędzając przy tym czas oraz wspierając swoje bezpieczeństwo poprzez mniejszą ekspozycję na kontakt z urządzeniami. W sklepach sieci emitowane są również komunikaty przypominające wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) dotyczące np. prawidłowego mycia rąk czy stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu.

„Zależy nam na tym, aby nasi pracownicy oraz klienci byli świadomi, że robimy wszystko, aby ich praca czy zakupy w naszych sklepach były bezpieczne. Każdy z nas robiąc codzienne zakupy, powinien zadbać o siebie oraz innych. Zachęcamy, aby wychodzić do sklepu jedynie kiedy jest to konieczne, a za zakupy płacić elektronicznie, jeśli jest to możliwe. Mamy nadzieję, że ze wskazówek zawartych w naszej nowej kampanii informacyjnej skorzysta jak największa liczba klientów” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

dowiedz się więcej