Niemarnowanie żywności jest stałym i ważnym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska. Na poziomie każdego sklepu optymalizujemy wielkości zamówień oraz prowadzimy system przecen, aby skutecznie minimalizować ryzyko marnowania. Każdy sklep monitoruje termin przydatności do spożycia sprzedawanych artykułów – gdy czas ten jest krótki, produkty objęte są przeceną.
Od początku istnienia Lidl Polska, czyli od 2002 roku, współpracujemy z Federacją Polskich Banków Żywności, z którą wspólnie obchodziliśmy w tym roku Światowy Dzień Żywności. Razem prowadzimy wiele akcji charytatywnych, które mają zapewnić żywność osobom potrzebującym jak i liczne działania edukacyjne, których celem jest uwrażliwienie na ten temat klientów. Dwa razy w roku w części sklepów Lidl odbywają się świąteczne zbiórki żywności dla potrzebujących, a każde takie działanie to kilkadziesiąt ton żywności dla osób, które jej potrzebują.
Z Federacją Polskich Banków Żywności współpracujemy już 18 lat. Jesteśmy świadomi, że marnowanie jedzenia ma negatywny wpływ na naszą planetę i dlatego zdecydowaliśmy się zostać partnerem projektu „EkoMisja – Nie marnuję!". W ten sposób chcemy przyczynić się do zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania zasobów. Wydarzenie odbywa się podczas obchodzonego w październiku Światowego Dnia Żywności.
Wspieramy Banki Żywności, które chcąc zwrócić uwagę na ekologiczne skutki marnowania żywności organizują konferencje, happeningi, warsztaty i pokazy kulinarne, kierowane zarówno do dorosłych, jak i dzieci. W ramach tej akcji przygotowano 3 spoty telewizyjne i 1 radiowy, 300 citylightów i billboardów które trafiły na ulice największych miast w Polsce. Prowadziliśmy również we własnym zakresie działania edukacyjne na naszym profilu na Facebooku oraz Instagramie w obu raportowanych latach. Warto podkreślić, że Federacja Polskich Banków Żywności była partnerem merytorycznym naszej książki „Jeść Zdrowiej. Warzywa i owoce”.