REDUKCJA I RECYKLING - STRATEGIA RESET PLASTIC LIDL POLSKA
Tworzywo sztuczne pełni ważną funkcję w handlu detalicznym artykułami spożywczymi. Jest wytrzymałe, lekkie i może być używane na wiele sposobów, w szczególności chroni żywność podczas transportu i pozwala zagwarantować klientom jakość, trwałość i świeżość. Ponieważ jednak coraz więcej tworzyw sztucznych jest produkowanych, a zbyt mało przetwarzanych, plastikowe zanieczyszczenia stanowią coraz większy problem dla ludzi, zwierząt i środowiska.
Jako sprzedawca detaliczny żywności, firma Lidl Polska jest świadoma swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Z tego powodu Lidl zobowiązał się, że będzie dążyć do: (a) zmniejszenia zużycia plastiku do 30% do roku 2025 oraz do 35% do roku 2027 w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla oraz do tego, (b) aby 100% opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025 roku oraz (c) aby wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wyniosło średnio 25%.
Działania te są częścią międzynarodowej strategii REset Plastic, wprowadzonej w 2018 roku przez Grupę Schwarz, do której należy Lidl Polska. Grupa realizuje wizję "Mniej plastiku - obieg zamknięty".