Lidl zostaje partnerem Inicjatywy "Cotton made in Africa"
22.01.2021 | Warszawa
Lidl przyjął za cel zakup 100% zrównoważonej bawełny do produkcji tekstyliów marek własnych do 2022 r. Ważnym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu jest partnerstwo z inicjatywą "Cotton made in Africa" (CmiA), w ramach którego Lidl zobowiązał się do zakupu zrównoważonej bawełny z Afryki. Współpracując z CmiA, sieć udowadnia, że poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za środowisko i społeczeństwo w ramach globalnych łańcuchów wartości. Kupując tekstylia marek Lidl z oznaczeniem CmiA, klienci mogą aktywnie przyczynić się do poprawy warunków życia drobnych producentów rolnych i ich rodzin, chroniąc jednocześnie środowisko naturalne. Odzież z oznaczeniem CmiA pojawi się we wszystkich sklepach Lidl Polska od poniedziałku, 25.01.
W lutym 2020 roku Lidl przystąpił do inicjatywy "Cotton made in Africa" (CmiA). Poprzez uczestnictwo w tej inicjatywie Lidl aktywnie działa na rzecz społecznej i ekologicznej produkcji bawełny w Afryce. Sieć zapewnia, że już na początku łańcucha dostaw tekstyliów, surowce, które kupuje do produkcji artykułów własnych marek, mogą być uprawiane i pozyskiwane w bardziej zrównoważony sposób.
Poprzez certyfikat "Cotton made in Africa" na wybranych produktach tekstylnych Lidl pokazuje, że od samego początku łańcucha dostaw przestrzega przyjętych ram korporacyjnych, w tym zasady należytej staranności w odniesieniu do standardów społecznych i środowiskowych. Kupując w sklepach Lidl produkty tekstylne z oznaczeniem CmiA, klienci sieci wspierają inicjatywę "Cotton made in Africa". Większy popyt na tekstylia produkowane przy użyciu zrównoważonej bawełny umożliwia coraz większej liczbie afrykańskich drobnych rolników nauczenie się skutecznych metod upraw, które są bardziej przyjazne dla środowiska i zdrowia, co pomaga poprawić ich warunki życia i chronić środowisko.
Lidl planuje wieloletnie zaangażowanie w tym zakresie, które będzie rozszerzane w nadchodzących latach: Lidl dąży do tego, aby pozyskiwać 100% zrównoważonej bawełny do produkcji tekstyliów marek własnych do końca 2022 roku. Sieć osiągnie ten cel poprzez partnerstwo z inicjatywą CmiA, jak również poprzez różne certyfikaty, takie jak Global Organic Textile Standard (GOTS) i Organic Content Standard (OCS).
Już od poniedziałku, 25.01, we wszystkich sklepach Lidl w Polsce w sprzedaży będą dostępne bluzki dziewczęce i chłopięce Lupilu (15,98 zł/2-pak, czyli 7,99 zł/1 szt.) z certyfikatem CmiA, w różnych wzorach i rozmiarach do wyboru, o zawartości bawełny 100% lub 90%. Pod marką Lupilu – dla najmłodszych, pojawią się również wygodne spodnie dresowe dziecięce, o wysokiej zawartości bawełny, również do wyboru różne wzory i rozmiary (19,98 zł/2-pak, czyli 9,99 zł/1 para). Z myślą o młodzieży – w ramach marki Pepperts Lidl proponuje również jegginsy dziewczęce (24,99 zł/1 para) lub jeansy dziewczęce (29,99 zł/1 para) z certyfikatem CmiA. Wszystkie dostępne produkty z oznaczeniem CmiA, są również dostępne online na lidl-sklep.pl.
“Zawsze dążymy do społecznie odpowiedzialnej postawy, we wszystkich naszych działaniach, w tym przy tworzeniu asortymentu sklepów Lidl Polska. Dzięki tekstyliom marek własnych Lidl wykorzystującym bawełnę "Cotton made in Africa", rozszerzamy naszą ofertę zrównoważonych produktów. Stosowanie oznaczenia CmiA pozwala naszym klientom, poprzez zakup, aktywnie przyczyniać się do poprawy warunków życia afrykańskich plantatorów bawełny i ich rodzin oraz chronić środowisko naturalne”, mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR, Lidl Polska.
"Cotton made in Africa" jest uznanym na całym świecie standardem dla zrównoważonych upraw bawełny pochodzącej z Afryki. Od 2005 r. inicjatywa stojąca za tym oznaczeniem jest zaangażowana w ochronę środowiska i poprawę warunków pracy i życia drobnych rolników oraz pracowników pracowni i zakładów tekstylnych. Poprzez swoje działania, inicjatywa ta przyczynia się do poprawy warunków społecznych, gospodarczych i ekologicznych w procesie produkcji bawełny w Afryce. Poprzez budowanie partnerstwa z firmami tekstylnymi tworzy wyraźny popyt na bawełnę produkowaną w sposób zrównoważony, która jest sprzedawana z oznaczeniem "Cotton made in Africa".
Firmy bawełniane uczestniczące w "Cotton made in Africa" organizują szkolenia rolnicze i biznesowe dla drobnych rolników. Zdobyta w ten sposób wiedza pomaga tym osobom uprawiać bawełnę w sposób bardziej efektywny i przyjazny dla środowiska oraz generować zyski z ich działalności. Dzięki zastosowaniu bardziej zrównoważonych metod rolniczych, drobni producenci rolni są mniej narażeni na zmiany klimatyczne i wahania cen oraz zabezpieczają źródło dochodu i żywotność przyszłych pokoleń. Pomaga im to w poprawie ich warunków życia [https://cottonmadeinafrica.org/en/].